Language
Dunja Sijl Profile Picture (blue)

Prosjektleder og konsulent

Dunja Sijl

Fra kunde til kollega: Møt Dunja, vår nye problemløser med et unikt 360-graders perspektiv

Noen reiser er sirkulære. De ender der de på en måte begynte, men med et helt nytt perspektiv. For vår nye kollega, Dunja, er overgangen til Identum nettopp en slik reise. Etter å ha opplevd verdien av løsningene våre som kunde og deretter implementert dem som partner, har hun nå tatt steget helt inn i kjernen av teamet. Vi tok en prat med henne for å forstå hva som driver en ekte problemløser, og for å høre hvordan hennes unike erfaring vil komme deg som kunde til gode.

 

En reise i tre deler

For mange av oss starter forholdet til en ny arbeidsplass med en søknad og et intervju. For Dunja startet det på den andre siden av bordet – som kunde. Hun likte å jobbe med Identums løsning for identitets- og tilgangshåndtering (Identity and Access Management) så godt at hun tok med seg lidenskapen videre til vår partner, IKOMM. Der fikk hun som løsningsarkitekt dele verktøyene med enda flere kunder.

"Det ble nesten et naturlig neste steg å gå 'all-in' og jobbe med dere på Identum på heltid," forteller Dunja.

Overgangen har vært sømløs, mye takket være at hun har jobbet tett med oss helt siden høsten 2021. "Den høsten hadde jeg mer kontakt med Identum enn mine daværende kollegaer," ler hun.

Dunja på kontoret

Mer enn bare en leverandør

Når man har sett en organisasjon fra både kunde- og partnersiden, får man et unikt innblikk i hva som faktisk fungerer. For Dunja var det kulturen hos oss som ble avgjørende.

"Det som er kult med Identum, er at de er en leverandør som tør å si: ‘Skal du virkelig gjøre det slik?’. Det motet synes jeg er viktig for å skape verdi sammen med kundene våre."

Hun beskriver et arbeidsmiljø som er både agilt og løsningsorientert – et sted hvor man er profesjonell, men også har det gøy på jobben. "Jeg har alltid likt humoren og den gode tonen med alle som jobber på Identum," legger hun til.

Dyp forståelse av kundene sine behov

Hva betyr Dunjas erfaring for deg som kunde? Kort fortalt: Du får en alliert som har sittet i din stol. Med nesten to års erfaring i å levere Identums produkter fra partnersiden, kombinert med sin egen kundeerfaring, har hun en dyp forståelse for dine behov og utfordringer.

"Styrkene mine er prosjektledelse, tydelig kommunikasjon og selvsagt produktene – og hvordan de skaper størst verdi for kundene våre," forklarer hun.

Hennes filosofi er krystallklar: Vi må hjelpe kundene med å unngå unødvendig kompleksitet. "En av styrkene våre er ‘keep it simple’. Det gir ofte de mest robuste løsningene på sikt," sier Dunja. For nye kunder er hun spesielt opptatt av rask gevinstrealisering, slik at du ser avkastning på tiden og pengene du har investert i oss.

Problemløseren bak teknologien

Når hun ikke er travelt opptatt med å levere gode prosjekter eller samarbeide med partnere, kobler Dunja av med en aktivitet som krever både presisjon og kreativitet: LEGO. "Jeg har bygget lego hele helgen, og det trives jeg veldig godt med!" smiler hun.

Men vanligvis er hun et utemenneske som elsker å være i naturen, enten det er på fjellet, i skogen eller på en svømmetur. Fellesnevneren er gleden ved å løse en utfordring, enten det er en kompleks kundeutfordring eller å finne den beste stien til toppen.

"Noe som gjør at jeg gleder meg til utfordringene framover, er at jeg elsker å være en problemløser!" avslutter hun.

Vi er utrolig glade for å ha Dunja med på laget. Med hennes driv, unike perspektiv og dype forståelse for kundereisen, er vi trygge på at hun vil bli en solid og verdsatt ressurs for både oss, våre partnere og ikke minst – for kundene våre.